Gheise..

Cand eram mica,si sor’mea ma punea sa citesc era cel mai mare chin,cea mai apriga tortura:)).Acum,am mai crescut putintel..si a inceput sa imi placa sa citesc,chiar foarte mult.De cativa ani am inceput sa citesc,iar printre preferatele mele se numara „Maytrei”-Mircea Eliade,”P.S. I love you”-Cecilia Ahern,”Mandrie si prejudecata”-Jane Austen,”La rascruce de vaturi”-Emily Bronte…si „Memoriile unei gheise”-Arthur Golden,carte care m-a facut sa ma indragostesc si mai mult de cultura si obiceiurile Japoniei.

Ieri,asteptam pe cineva langa un chiosc de ziare…si mi-am aruncat ochii printre cartile care sa aflau acolo,si am gasit o carte foarte interesanta care face referire la istoria si obiceiurile Japoniei raportat la gheise.Nu costa foarte mult-15 lei- si m-am gandit sa o cumpar.Am citit cateva pagini si este foarte interesanta.Problema este ca trebuie sa mai termin 3 romane:))…dar imi voi face timp si pentru „Gheisele”-Liza Dalby

„Liza Dalby respinge punctul de vedere susţinut de Occident, potrivit cărora gheişele sunt nişte sclave iar ocupaţia lor una înjositoare. „Gheişele sunt printre printre puţinele femei din Japonia care se bucură de independenţă economică şi care reuşesc să obţină autoritate şi influenţă prin propriile merite. Ele se bucură de o libertate care soţiilor nu le este permisă şi au o profesie pe care o pot exercita şi după împlinirea vârstei de 35 de ani”, afirmă Dalby . ”

 

 


11 comentarii (+add yours?)

  1. Maria
    Oct 15, 2010 @ 00:27:49

    Memoriile unei gheise e una din cartile mele preferate, dar cartea care m-a facut sa ma indragostesc de cultura japoneza e Shogun.

    Răspunde

  2. Chocolate Follie
    Oct 13, 2010 @ 17:57:01

    Am o prietena foarte pasionata de cultura japoneza. Ii place atat de mult, incat anul trecut, cand avea bac si meditatii si nu stiu cate teme, s-a inscris la un curs de japoneza unde mergea de 2 ori pe saptamana🙂 se vedea ca era al naibii de solicitant, dar a si invatat cate ceva. Poti incerca si tu!

    Răspunde

  3. Roxana Călinescu
    Oct 13, 2010 @ 16:22:27

    Total Offtopic: Ai un e-amil de la mine🙂 Aștept răspunsul tău. Posibil să fi ajuns în spam deoarece nu ai mail-ul meu la contacte ;))

    Răspunde

  4. Andera Y
    Oct 13, 2010 @ 12:52:04

    Japonia are o cultura impresionanta, interesanta si demna de tot respectul. Culmea, eu am devenit interesata de Japonia acum vreo 2 – 3 ani din cauza anime-urilor (animatie japoneza). Plecand de aici, am inceput sa aflu tot soiul de informatii care m-au facut din ce in ce mai curioasa atat in ceea ce priveste cultura, cat si limba. Concluzia la care am ajuns a fost ca, chiar de-ar fi ultimul lucru pe care-l voi face in viata asta, tot o sa ajung sa vad Japonia intr-o zi.😀

    In ceea ce priveste cartea, ma tot chinui si eu s-o iau. Cel mai probabil vineri o s-o am.🙂

    Răspunde

    • Veverita
      Oct 13, 2010 @ 15:10:33

      @Andrea Y…si eu mai uit la animeuri…de fapt,si la mine tot asa a inceput pasiunea asta pt cultura japoneza:D…

      Răspunde

      • Andera Y
        Oct 14, 2010 @ 12:33:18

        Uwaaa!!! Foarte rar intalnesc prin bloguri fani anime. Acu ma bucur si mai tare ca am dat de blogul tau.😀

      • Veverita
        Oct 14, 2010 @ 19:44:18

        @Andera Y…momentan m-am apucat de Bleach,sunt la episodul 16,si pana voi vedea eu 290 de episoade..mai dureaza…voi face un post despre animeuri…:-?sa vad cum ma impart cu timpul

  5. Trackback: Gheise.. - Ziarul toateBlogurile.ro

Lasă un răspuns

