E de firma?

Aseara am avut „onoarea” sa asist la o discutie despre gentile Louis Vuitton.Neinteresanta discutia,dar m-a facut sa ma gandesc cliseul acesta al modei.De ce  conteaza atat de mult sa porti o haina de firma si nu una vintage?Este mai important ca pe rochia ta sa scrie Dolce&Gabanna si sa arati ca un pom de craciun sau sa porti o rochita vintage in care arati traznet?

Eu am devenit adepta magazinelor vintage,sau outlet atat din cauza bugetului reuds pe care il am pentru haine in timpul anului scolar,cat si pentru lucrurile minunate care le gasesc acolo.

Sunt curioasa voi ce parere aveti despre acest cliseul al „hainelor de firma”?Eu unde merge,aud mereu „mi-am luat o bluza de la firma x” si ma tot gandesc,de ce conteaza atat de mult numele firmei care este trecut pe obiectul vestimentar respectiv?

19 comentarii (+add yours?)

  1. ZuZu
    Noi 15, 2010 @ 19:46:17

    Pentru oamenii redusi mintal, sau multi-cocalarizati, conteaza…ei se cred mai tari daca au o toala de firma, pe care uneori nici nu stiu sa o poarte, sau nu le vine bine…
    Mie nu-mi plac hainele de firme gen ”D&G, Versace, Louis Vuitton”, mi se par de prost gust…si nici daca as fi fata lui Bil Gates nu as apela la ele, imi plac hainele simple, cu gust si nu ma intereseaza daca e capodopera unei firme renumite sau a unei firme nou-lansate, conteaza sa-mi placa mie.

    Răspunde

  2. sunshine
    Noi 13, 2010 @ 13:08:11

    ola vevee! pai cam asa este. lumea e cam superficiala in ultima vreme. nu inteleg de ce unii dau o caruta de bani pe un tricou din material de carpa, doar pentru ca pe eticheta scrie „firma X” ahh cate dreptate ai

    Răspunde

  3. rockerdiliu
    Noi 13, 2010 @ 09:33:54

    Loool foarte tare postu! „Eniuei” cica noi astia care nu suntem in trend cu moda de la paris, milano sau „niu iorg”, suntem niste paria ca de nu stim sa ne imbracam si ciudat e ca asta o zic doar manelarii cocalarii (sorry de pleonasm) si/sau pitzipoancele. 🙂 Ma rog eu unul prefer sa iau chestii de firma, cand vine vb de echipament montan, in rest, sa ma simt cat mai confortabil, tricouri tampite (gen south park, family guy si alte chestii de gen) adidasi skate si blugi din piata, ca doar acolo gasesc blugi normali, fara taieturi, strasuri sau mesaje subliminale gen golce &bagana (ca deh doar siunt turcisme) care costa cat unu.

    P.S. Multumesc frumos pt comuri, abia acum le-am vazut si aprobat:P

    Răspunde

  4. andreihappyday
    Noi 12, 2010 @ 18:48:07

    Sunt prea multi îngamfati pentru o tara atat de saraca. Nu cred ca firma îti poate garanta calitatea.Ar fi mult prea ridicol. Orice produs ( dar mai ales hainele) trebuie ales doar în functie de preferinte si eventual de suma de bani pe care o avem. Firma nu conteaza; conteaza sa atragi privirile celorlalti înainte de a spune de unde te îmbraci…

    Răspunde

  5. mascadesticla
    Noi 11, 2010 @ 21:29:01

    Depinde de educatie presupun. Romanul are necesitatea de a epata, iar romanul proaspat imbogatit chiar poate sa o si faca. Ciudat, chiar azi vorbeam cu un coleg despre acelasi subiect (adica necesitatea unora de a arata ca AU) si am ajuns la concluzia ca statutul socio-economic iti impune anumite standarde, dar sunt persoane care le respecta cu eleganta si persoane care au nevoie de opulenta.
    Presupun ca asta este unul din lucrurile care ne face diferiti.

    Răspunde

  6. Angel wings
    Noi 11, 2010 @ 15:35:04

    pe mine nu ma impresioneaza hainele de firma pt k vb ta dc as alege sa port o rochie de firma si sa arat ca un pom de craciun??…desigur sunt si haine de firma care chiar sunt de calitate si merita se le cumperi,dar asta daca nu dai o avere p ele,parerea mea 😀

    Răspunde

  7. DianaEmma
    Noi 11, 2010 @ 00:28:53

    De ce să plătesc firma, banii pe care ei îi bagă în brand, marketing?
    Mi se pare de prisos.

    La o haină plătești materialul (cantitate, calitate), croiala… cauți să îți stea bine.
    Pentru că de multe ori, „firma” nici măcar mai multă calitate nu înseamnă. Că de pildă mulți vin cu scuza: „hainele de firmă sunt de o calitate mai bună”
    Nu neapărat.
    Am avut surpriza să merg în magazinele de desfacere ale firmelor de confecții românești și să găsesc haine de 5 ori mai ieftine la aceeași calitate. Și atunci?
    Ceea ce e trist e că deși avem încă o industrie de textile și confecții bună, mall-urile și magazinele sunt pline de haine „de firmă”, făcute în China și etichetate cu logo-uri cunoscute.

    Răspunde

  8. Rares Cojocaru
    Noi 10, 2010 @ 21:53:51

    Toata treaba la hainele de firma este croiala.Asta face o haina sa stea bine pe tine.Bine..si materialul conteaza.Nici mie nu imi permite bugetul tot timpul sa imi cumpar de firma,etc dar de multe ori se vede diferenta intre ele.Binee..nu alea facatiri in ultimul hal.

    Voie buna.!

    Răspunde

  9. Talitha
    Noi 10, 2010 @ 19:33:13

    Băi, nu e clişeu. Şi chiar dacă e clişeu, e de firmă, măcar. :)) Decât să fii un pom de Crăciun de bazar, mai bine unul de firmă, nu? 😛 Şi la urma urmei, nu toate persoanele care cumpără lucruri de firmă ajung pomuri de Crăciun. Doar fanaticii modei. Restul, se îmbracă cu gust şi de firmă. 🙂

    Răspunde

  10. andrei
    Noi 10, 2010 @ 16:49:42

    Nu cred ca o sa dai de prea multa lume care prefera hainele de firma si au fite in cap prin blogosfera. Ca sa poti sa iti faci blog ai nevoie de putin creier, ceea ce cocalarilor si pitipoancelor le cam lipseste…

    Răspunde

  11. Maria
    Noi 10, 2010 @ 15:38:03

    hmmm, acum ai pus punctul pe i. De ce cumparam lucruri de firma? Pentru ca sunt calitate garantata. In plus, de fiecare data cand imi port rochita Ralph Lauren ma simt mai valoroasa, mai de respectat si de fiecare data cand adulmec mirosul posetei mele Gucci ma duce cu gandul la opulenta romantica.
    Ce sa-i faci, sunt fata si superficiala. Ca orice studenta nu imi permit sa imi cumpar lucruri scumpe de firma si chiar daca as avea bani nu i-as cheltui pe asa ceva; ce am mentionat mai sus sunt cadouri. Chestiile astea de „pretiozitate” nu sunt de dispretuit cred eu, luxul inseamna rasfat. Trebuie sa ne rasfatam uneori.

    Răspunde

    • Veverita
      Noi 10, 2010 @ 16:41:36

      ma bucur ca majoritatea gandes ca mine…sunt inconjurata de snobi,aseara spunea respectiva ca ea ar plati 80.000 de euro pe o geanta…si m-am gandit ca e un subiect bun de comentat.si eu imi mai cumpar lucruri „de firma” doar pt ca sunt de calitate,nu cumpar in nici un caz o pt ca scrie Armani sau Gucci pe ele.
      Am un singur lucru „de firma”..un parfum…si lumea cand ma intreaba ce parfum e are o reactie de genul „ai bani,insemna”:)))

      Răspunde

      • rockerdiliu
        Noi 14, 2010 @ 10:06:38

        cat e o geanta??????:O:O:O:O:O 80.000 de (i)euro???? da ce Doamne iarta-ma face???? face de mancare curat in casa, si vine dotata cumva si cu un apartament de minim 2 camere????

  12. creve
    Noi 10, 2010 @ 14:49:30

    eu sunt genul care dacă merg la cumpărături merg să caut ceva care îmi place și îmi stă bine. nu mă uit la firmă. se mai întâmplă să iau și haine scumpe dar le iau doar dacă îmi plac prea mult. în niciun caz nu cumpăr haine doar că sunt de la firma x sau y 😀

    Răspunde

  13. dinparti
    Noi 10, 2010 @ 12:56:30

    Când văd ceva ce-mi place cumpăr. Dacă-mi permit. La voi fetele e mai mare problema, într-adevăr.

    Răspunde

  14. Andera Y
    Noi 10, 2010 @ 12:10:06

    Sunt de acord cu Goddess. De obicei astfel de discutii sunt purtate de oameni snobi pentru care conteaza mult mai tare faptul ca pe o bucata de material scrie numele nu stiu carei firme, decat conteaza faptul ca arata ca o sorcova purtand-o. Si eu sunt adepta outleturilor si de obicei ma imbrac cat de comod posibil. Nu numai din cauza faptului ca am de parcurs un drum cu metrou’ pana ajung la munca, dar si pentru ca la respectiva munca ma tot fatai de colo-colo cu maldare de bibliorafturi in brate. Cum as putea sa dau un catralion pe o bluza pe care s-o agat intr-un capsator la 10 minute dupa ce ajung la birou? Cum as putea sa dau acelasi catralion pe o fusta care sa nu-mi placa, da’ s-o port doar pentru ca scrie pe ea nu stiu ce?… Mi se pare aiurea…

    Răspunde

  15. Trackback: E de firma? - Ziarul toateBlogurile.ro
  16. Goddess
    Noi 10, 2010 @ 11:30:58

    Eu cred că astfel de discuții pe tema hainelor ”dă firmă” sunt purtate de către snobi.
    Da, eu mai primesc sau îmi achiziționez diverse lucruri de firmă pentru simplul motiv că îmi place modelul dar nu am avut niciodata discuția cu ”dă firmă”.
    Da, am geanta LV și ce? M-am săturat deja de ea și i-o pasez mamei și umblu cu cea de 70 de lei de la Meli Melo. Care-i diferența? Că eu nu o văd.

    Răspunde

Lasă un răspuns

